سوق سرمایه‌گذاری‌های خارجی به سمت مناطق برخوردار

0
نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های زیادی در برخی از مناطق کشور وجود دارد و این سرمایه‌گذاری باید به درستی هدایت شود.

به گزارش نبض صنعت، مصطفی نخعی با اشاره به مشکلات در بخش هدایت سرمایه‌گذاری اقتصادی در مناطق کشور، تاکید کرد: به واقع در یکی از دیدارهایی که ما در مجلس یازدهم با رهبر معظم انقلاب داشتیم؛ رهبری در این دیدار تاکید کردند که ما در دهه گذشته در بحث عدالت نمره قابل قبولی را کسب نکردیم و واقعیت هم بر همین اساس است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی رغم پیشرفت و توسعه کشور، نسبت به مناطق محروم بی‌عدالتی صورت گرفته است، تاکید کرد: این مسائل در بخش‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری اقتصادی و مباحث زیربنایی بیش از پیش جلوه‌گری می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این رویکردها باعث شده که ما با تراکم سرمایه‌گذاری در برخی از مناطق کشور مواجه شویم، مناطقی که امروز با مشکلات عدیده‌ای نظیر نبود کارگر، آلودگی آب و هوا، از بین رفتن منابع آب زیرزمینی و مسائل محیط زیستی دست به گریبانند. این در حالیست که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ما با بیکاری زیاد و عدم استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و طبیعی و خدادادی نیز روبرو شده‌ایم.

نخعی در ادامه با اشاره به اظهارات وزیر امور اقتصادی در رابطه با رشد سرمایه‌گذاری خارجی به میزان پنج و نیم میلیارد دلار، گفت: ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که سرمایه‌گذاری خارجی به میزان پنج و نیم میلیارد دلار رقم بسیار قابل توجهی است و اگر پنج و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه تولید رخ داده باشد ما باید با یک شکوفایی اقتصادی مواجه می‌شدیم. بنابراین این میزان سرمایه‌گذاری برای مردم ملموس نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتی با فرض اینکه این آمار صحیح باشد که بنده در آن تردید دارم، باز هم رعایت جانب اعتدال در توسعه متوازن برابر آمایش سرزمینی و همچنین ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در مناطق مختلف کشور داریم، صورت نگرفته است.

 نخعی اظهار کرد: به واقع یکی از وظایف مهم وزارت اقتصاد و امور دارایی هدایت سرمایه‌گذاری خارجی است؛ این در حالیست که ظرفیت‌های زیادی در برخی از مناطق کشور وجود دارد و این سرمایه‌گذاری باید به درستی هدایت شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی مستلزم هدایت مسئولین است، گفت: ما پیرو این سرمایه‌گذاری‌ها باید تلاش کنیم تا جانب عدالت به درستی رعایت شود و توسعه متوازن رخ دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه سرمایه‌گذاری‌های خارجی به سمت مناطق برخوردار سوق داده می‌شود،گفت: این در حالی است که این مناطق هر روز فربه‌تر و مشکلاتشان در زمینه‌های محیط زیستی بیشتر شده و مناطق محروم هم هر روز فقیرتر می‌شوند که باید این توسعه متوازن رخ دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید