انتقاد از گرانی زمین در شهرکهای صنعتی

0
نماینده مردم نی ریز در مجلس با اشاره به اینکه واردات مواد اولیه برای برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی یکی دیگر از مشکلات است، گفت:به طور مثال مصرف انرژی یک واحد تولیدکننده سیمان چندین برابر شده است اما در همین فاصله زمانی قیمت محصولات تولیدی افزایش بسیار ناچیزی داشته است، این وضعیت، موجب ورشکستگی صنعتگران شده و شهرک‌های صنعتی دیگر متقاضی نخواهند داشت.

به گزارش نبض صنعت، فرهاد طهماسبی درباره مشکلات پیش‌روی شهرک‌های صنعتی، گفت: شهرک‌های صنعتی باید زیرساخت‌های موردنیاز برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت را فراهم کند و وزارت صمت نیز باید برای تحقق این مهم حمایت‌های لازم را انجام دهد تا این زیرساخت‌ها از سوی نهادهای دولتی به شهرک‌ها ارائه شود.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد شهرک‌های صنعتی باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار را به سرمایه‌گذاری ترغیب کند، ادامه داد: در حال حاضر واحدهای صنعتی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و متاسفانه ایجاد مشوق برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی که برای هر صنعتی از نیازهای اولیه است کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه واردات مواداولیه برای برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی یکی دیگر از مشکلات است، اضافه کرد:به طور مثال مصرف انرژی یک واحد تولیدکننده سیمان چندین برابر شده است اما در همین فاصله زمانی قیمت محصولات تولیدی افزایش بسیار ناچیزی داشته است، این وضعیت، موجب ورشکستگی صنعتگران شده و شهرک‌های صنعتی دیگر متقاضی نخواهند داشت.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با انتقاد از اینکه قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی برای سرمایه‌گذار بالا است، تصریح کرد: تامین آب و برق در این شهرک‌ها با مشکل روبه رو است و دولت نیز برنامه‌ریزی درستی برای استفاده از این ظرفیت نداشته است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید